تبلیغات

آرشیو

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 23
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 106
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 109
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 18
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 23
    بازدید هفته بازدید هفته : 215
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,321
    بازدید سال بازدید سال : 36,457
    بازدید کلی بازدید کلی : 297,953

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.144.205.223
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

مشکل با همسرم را چگونه حل کنم

مشکل با همسرم را چگونه حل کنم ؟ مشکلات خانوادگی مشاوره خانواده این روزها نقش بسیار مهمی را در کاهش مشکلات در آن خانواده افراد ایفا می‌کند و آمارهایی که توسط ارگان های مختلف منتشر شده است مشکلات خانوادگی به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار زیاد شده است.

مشاور خانواده می توانند نقش بسزایی را در کاهش دغدغه های افراد در زمینه مشکلات مختلف ایفا نمایند .

چرا که خانواده به عنوان پایه و بنیان و کوچکترین عضو یک جامعه می تواند نقش بسیار مهمی را در طی این چند روز آینده و ثبت و جهت زندگی اخلاق و نیز سلامت فردی و اجتماعی استوار در آینده ایفا نماید در محیط خانواده رشد عاطفی و نیز سلامت روحی و روانی افراد می‌توانند در آینده جامعه و نیز خود خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.

بسیاری از خانواده ها و مشکلات خانوادگی بسیار زیادی از جمله افسردگی عدم ارتباطات مطلوب بین یکدیگر و صحبت کردن با یکدیگر ارتباط و نیز همدلی و نیز مشکلاتی از این دست مواجه هستند که می‌توانند روزبه‌روز بنیان خانواده را سست تر نموده است.

مشاوره خانواده

وظیفه مشاوره خانواده چیست؟

مشکلات بسیار زیادی را در این زمینه برای آنها به وجود آورد و وظیفه مشاوره خانواده نیز شناخته این مشکلات و اقدام برای ریشه یابی دقیق آنها در جهت حذف و حل هر چه بهتر مشکلات و دغدغه های آنها می باشد. مشاوره خانواده می‌تواند به طرق مختلفی انجام شود.

مثلاً یک نوع مشاوره خانواد، مشاوره خانواده ای است که در آن مسائلی مانند روش های پیشگیری از بارداری مد نظر است اما در مشاوره خانواده در مورد اشخاص افراد تلاش به تصمیم گیری و انتخاب روش درست و مناسب برای داشتن یک خانواده موفق و سالم می کند.

هرگونه مشکل و اختلالی که در خانواده به وجود می آید می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و به حالات روحی و روانی افراد در آینده تاثیرگذار باشد.

نظام خانواده را می توان به عنوان بنیان و منشا اصلی رفتارهای فردی و اجتماعی افراد در نظر گرفت و تعارضاتی که در بسیاری از خانواده ها بین رفتارهای والدین و همچنین رفتارهای فرزندان و روابط میان آنها وجود دارد سبب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در آینده برای افراد جوان می شود و ممکن است آنها را در شرایطی قرار دهد که خانواده و دیگر اعضای ان  را ترک نموده و تمایلی به برقراری ارتباط با آنها نداشته باشند.

یکی از مشکلاتی که همواره در خانواده ها وجود دارد

یکی از مشکلاتی که همواره در خانواده ها وجود دارد تفاوت قائل شدن در میانه فرزندان می باشد که می‌تواند نقش به سزایی را در آینده روحی و روانی آنها داشته باشد.

چرا که تفاوت قائل شدن میان اشخاص مختلف در خانواده سبب تغییر طرز فکر آنها نسبت به خانواده و والدین و به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در این زمینه از نظر روحی و روانی و نیز شخصیتی برای آنها می‌شود و آینده آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

این زمینه نیز مشاور خانواده می‌تواند نقش بسزایی را در کاهش و بهبود مشکلات افراد در درون خانواده داشته باشد و آنها را برای داشتن زندگی بهتر و مناسب ‌تر و شاد تر در کنار یکدیگر راهنمایی نمایند.

یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی که این روزها تمامی خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل تربیت فرزندان نوجوان و در سنین بلوغ است.

چرا که در این سه حساسیت های بسیار زیادی که برای دختران و چه برای پسران وجود دارد و خانواده ها باید تلاش کنند تا به گونه ای فرزندان خود را تربیت کنند که در این دوران حساس کمترین مشکلات برای آنها به وجود آمده و آنها را در مسیر آینده بهتر و وقتی بیشتر قرار دهد که در این زمینه نیز مشاور خانواده می‌تواند با شناخت مشکلات و ریشه یابی دقیق روابط بین فرزندان نوجوان و والدین آنها را در جهت حل هر چه بهتر مشکلات راهنمایی نموده و آینده ای بهتر را برای آنها رقم بزند.

چرا که در این دوران حساس عدم توجه به فرزندان نوجوان می تواند سبب انحراف خانوادگی و اجتماعی و شخصی آنها شده و آنها را به انواع مشکلات مانند اعتیاد روابط نامشروع و نیز شخصیت های اجتماعی بد سوق دهد که در آینده می‌تواند سبب به وجود آمدن دغدغه‌ها و ناراحتی های بسیاری چه برای خود افراد و چه برای خانواده آنها و نیز برای جامعه باشد.

منبع: مرکز مشاوره مشاورانه


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت: 10:42

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش